למה עו"ד לתעשיית המוזיקה והאומנות?

עורך - דין בתעשיית המוסיקה האמנות והבידור הוא הגורם החשוב ביותר בחייו המקצועיים של כל אמן!! בחירת העו"ד היא קריטית לפיתוחה של הקריירה האמנותית / מקצועית. הוא מייצר את העסקאות / חוזים ראשונים של האמן כבר בשלבים הראשונים של הקריירה עוד טרם ההתקשרות עם המנהל / סוכן אישי ומכאן שהוא הגורם הראשוני והקרוב ביותר לאמן.

מעבר לדאגה לצד המשפטי של חוזים וייעוץ משפטי ללקוחות, עורך – דין שמבין את תעשיית המוסיקה האמנות והבידור, מעורב בעיקר בצד האסטרטגי של האמן. לשם כך הוא זקוק לידע עסקי בתחומי העשייה. כיצד פועלות המערכות, מהם האינטרסים הכלכליים שלהן, היכן הבורות והמהמורות שמניחים לפתחו של האמן, כיצד לא רק ליפול לתוכם ובעיקר כיצד להפוך מהמורות להזדמנויות לשלב הבא בקריירה. עורכי דין שזה אינו תחום התמחותם הספציפי ( כל שכן אדם חסר השכלה משפטית רלוונטית ) גורמים נזק אדיר לאמן! מפאת חוסר בקיאותם הם גם כלל אינם מודעים לאופי הנזקים הנגרמים.

 

עורכי הדין של תעשיית המוסיקה האמנות והבידור נחלקים לשני סוגים:

 

עורכי דין תאגידיים – נאמנותם היא לעולם לאינטרסים של התאגיד.

בקטגוריה זו נמצאים עורכי הדין של חברות התקליטים, ההוצאה לאור, התאגידים הגדולים לניהול זכויות קניין רוחני, גלריות, ערוצי טלוויזיה וכו' . לרוב הם שכירים בעלי משכורת חודשית קבועה ונוחה ולעיתים רחוקות הם עצמאיים שעובדים על בסיס ריטיינר. הידע העדכני המצטבר של עוה"ד התאגידי מצומצם ותקף אך ורק ביחס לידע הקיים בתאגיד. הוא אינו נחשף לכלל העסקאות, ההתנהגויות, הנורמות ו- 'למה שהולך' בתעשייה. כל שכן בתעשיית המוסיקה בעולם. מכאן שעצה טובה תמיד היא לבדוק מראש את מי מייצג העו"ד ועם אילו גופים הוא קשור. 

 

עורכי דין פרטיים -  נאמנותם היא לאמן - ולאמן בלבד!

 

בקטגוריה זו נמצאים עורכי הדין העצמאיים. חלק בלתי נפרד מהצוות האינטימי ביותר של האמן. אלה מעורבים בכל השלבים של התפתחות האמן באשר הוא אמן . החל מניסוח הסכמי יצירה משותפים, הסכמי להקה ושת"פים אמנותיים אחרים, דרך ייעוץ, ניהול ופיקוח בשם האמן על קשריו עם חברות התקליטים, חברות הניהול, חברות ההוצאה לאור, תאגידי ניהול משותף של זכויות ( לדוגמא אקו"ם), מפיקים מוסיקאליים, חברות הפצה, גלריות, ערוצי טלוויזיה, במאים ומפיקי קולנוע וכיו"ב.

 

עוה"ד המתמחה בתעשייה באמנות ובבידור הוא חלק אינטגרלי מהצוות המצומצם ביותר של האמן יחדיו עם המנהל האישי ורואה החשבון הם מנהלים את הקריירה של האמן.

 

כמי שכיהן בעצמו בכל התפקידים הקיימים בתעשיית המוסיקה (בישראל וגם מחוץ לישראל) וכמי שמכיר את התעשייה על בוריה אני יכול לומר שראיתי הכול, שמעתי הכול והייתי בכל המקומות והצמתים של תעשיית המוסיקה, האמנות והבידור.  

      

הערך המוסף שיש בעבודה עמי, מעבר למקצועיות הידע הרחב והנאמנות, היא העובדה שדרכי עוברים כל החוזים וההתקשרויות בתעשייה. יותר מכל גורם אחר בתעשייה ברשותי ידע מעודכן בכל נקודת זמן על כל החוזים שנחתמים, הסכומים, תנאי ההתקשרות וכו'.

 

מבין לקוחותיי בעבר ובהווה (ויסלחו לי אלה ששכחתי לרגע את שמם):

הפי"ל-הפדרציה למוזיקה ישראלית וים תיכונית, ארגון יקינטון-יוצרי ואומני הקול בישראל, חברת יוניסל/פונוקול, אסף אבידן, גלעד שגב, יוסי גיספן, ימאן בלוז ( רביד כחלני ) קתלין רייטר (דה וויס 1 ), תזמורת ירושלים החדשה, M.H.Toys Ltd ,נגן הגיטרה הטוב בבריטניה John Mizarolly , אלי לוזון, עדי לאון, ריף כהן, אושיק לוי, אופיר בן שטרית ( דה וויס 2 ), שלומי סרנגה, בצלאל אלוני (עפרה חזה ), יעל דקלבאום, עפר ניסים, דנה אינטרנשיונאל, להקת מומנטס, אהובה עוזרי, אדם גורליצקי, דפנה ארמוני, תומר יוסף, שרון קרלן, שרית חדד, בלקאן ניט בוקס, ועוד רבים טובים ומוכשרים...

וכן, עשרות רבות של אמנים מתחומי האמנות השונים, טכנאי סאונד, פסלים, ציירים, גרפיקאים, תסריטאים, מתרגמים, מפיקים וצלמים.

 

 עורך דין יוחאי חי​

קניין רוחני - חוזים - מסחרי

זכויות יוצרים - מוזיקה- אומנות - בידור

Y.C - Law office

Intellectual Property - Contracts - Commercial

Music - Publishing - Enterainment - Arts